مطالب مرتبط:
قلع و قمع 48 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان قزوین
تخریب 48 بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
قانون اعاده اموال نامشروع مسئولان اجرایی شود
سلیمی: بخشی از برنامه های برخی وزرا منطبق با برنامه هفتم توسعه و اسناد بالادستی نیست/ قالیباف: برنامه هفتم قانون است، وزرا در صورت رأی اعتماد باید آن را اجرا کنند
تسهیل ارائه خدمات دفاتر پیشخوان در حوزه ثبت احوال/صدور شناسنامه ظرف مدت یک هفته
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 مرداد 1403 ساعت 14:352024-08-19اقتصادي

تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی با اجرایی شدن قانون الزام 


رییس اداره کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موانع حدنگاری اراضی زراعی و باغ ها را برداشته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد ، محمدرضا هوشمندزاد با بیان اینکه مشخص نبودن وضعیت مالکیت اراضی و املاک پیامد های نامناسبی دارد، گفت: به دلیل عدم تثبیت مالکیت بخشی از اراضی و املاک، اختلافات بسیاری بین اشخاص حقیقی و حقوقی ایجاد می شود به گونه ای که برخی از آنها به چالش های بزرگ حقوقی در استان تبدیل شده است.

وی بسیاری از پرونده قضایی در محاکم دادگستری استان را ریشه در نبود سند اراضی و املاک عنوان کرد و افزود: در این راستا قانون جامع حدنگاری به عنوان اولویت سازمان ثبت از چند سال قبل در حال اجراست و اخیرا هم قانون الزام به تنظیم رسمی اموال غیرمنقول لازم الاجرا شده است.

رییس اداره کاداستر ثبت اسناد یزد، صدور اسناد را یک فرآیند تقاضامحور خواند و تصریح کرد: برای تشویق و ترغیب مردم و جلوگیری از دلسرد نشدن آنها، مواد و تبصره های متعددی در لابلای قوانین گنجانده شده از جمله تبصره 9 ماده 10 قانون الزام که صدور اسناد کشاورزی را تسهیل کرده است.

هوشمندزاد ادامه داد: تا پیش از این، ماده 2 قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، حدنصاب هایی برای تفکیک و افراز اراضی کشاورزی مقرر دا


برچسب ها: اراضی - املاک - قانون - رییس اداره - خبرگزاری صدا و سیما - ثبت اسناد - غیرمنقول
آخرین اخبار سرویس:

تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی با اجرایی شدن قانون الزام 

تسهیل در صدور اسناد اراضی کشاورزی با اجرایی شدن قانون الزام